Mateřská škola je čtyřtřídní, umístěna v typizované patrové budově po bývalých jeslích. Strategická poloha ve středu města a v blízkosti parku je příznivá pro značnou část rodičovské veřejnosti, pro děti je ekologicky nezávadné a zdraví prospěšné prostředí při pobytech venku.
Mateřská škola má dostatečně velké prostory a uspořádání tříd vyhovuje skupinovým i individuálním činnostem dětí.
Třídy jsou vybaveny novým dětským nábytkem, který plně vyhovuje antropometrickým požadavkům, hraček i didaktických pomůcek je pestrý výběr. Průběžně jsou doplňovány podle tématických okruhů k rozvíjení tvořivosti, porovnávacích i motorických schopností, vzdělávací a naučné hry na počítači jsou dětmi oblíběné. Psychohygienické podmínky jsou dodržovány. Hračky a pomůcky jsou umístěny tak, aby je děti dobře viděly, aby si je mohly samy brát a samy je ukládat.Terapeutický bazén slouží k relaxaci nejen dětí integrovaných, je oblíben všemi věkovými skupinami. Děti se podílejí na výzdobě prostředí svými výtvory, dětské práce jsou přístupné rodičovské veřejnosti na nástěnkách v šatnách dětí, ve třídách, na chodbách budovy.
Součástí mateřské školy je školní jídelna, která je vybavena moderní technologíí, sestava jídelníčku je v souladu se spotřebním košem, který zaručuje vyváženost stravy. Prvky zdravé výživy a pitný režim je dodržován.
V areálu mateřské školy je školní zahrada, která je vybavena hracími prvky pro zvyšování tělesné zdatnosti dětí, pro míčové hry, pro osvěžování vodou a základy plavecké výchovy je zabudovaný bazén s filtrací, vodotrysk, dvě pískovistě se zastíněním, které chrání před prudkostí slunečních paprsků. Dřevěné lavice a stoly jsou využívány pro herní činnost dětí, pro stolování. Vnitřní i venkovní prostory splňují bezpečnostní i hygienické normy dle platných předpisů.
Děti jsou do tříd zařazovány podle věku, schopností a individuálních zvláštností. Třída Jahůdky je určena nejmenším dětem ve věku 3 let, další třídy jsou pro děti od 4-7 let - třídy jsou heterogenní - věkově smíšené.
Filosofií školy je rozvíjet samostatné a zdravě sebevědomé děti cestou přirozené výchovy,položit základy celoživotního vzdělávání podle možností , zájmů a potřeb dítěte .
Vzdělávacím záměrem projektu je rozvoj osobnosti dítěte,její individuality,citový postoj vůči ostatním lidem,světu kolem nás ,k člověku, k jeho práci,rodině,přírodě, k vlastnímu zdraví,k planetě Zemi, k historii, k lidovým tradicím a zvykům, ale i k EU a evropskému společenství.
Vzdělávání je uskutečńováno ve všech činnostech ,které se v průběhu dne vyskytnou, vyváženým poměrem spontánních a řízených aktivit.Učení se zakládá na aktivní účasti dítěte ,založené na smyslovém vnímání,prožitkovém a interaktivním učení,zpravidla ve skupinách a individuálně, vychází z dětské volby,zvídavosti, potřeby objevovat.
Má charakter hry,zábavy a zajímavých činností.Probouzí v dítěti zájem, chuť dívat se kolem sebe,naslouchat,objevovat. Pracujeme podle školního vzdělávacího programu.
Obsahem vzdělávacího programu jsou čtyři integrované bloky, které se během roku navzájem prolínají a umožňují p. učitelkám pohotově reagovat na vzniklou situaci .
Cílem tohoto integrovaného bloku je zaměřit se na dění kolem nás,seznámení se s novým prostředím, ročními obdobími,naším městem, tradicemi,kulturou jiných národů,činnostmi lidí.
Tento blok je zaměřen na mezilidské vztahy, poznávání nových kamarádů, seznámení se se zaměstnanci školy, rodinou, povoláním, lidským tělem.Na rozvoj pohybových dovedností, zdravého životního stylu,ochranu zdraví, sebeobsluhu,seznámení se s lidskými činnostim během celého roku. Důležitou součástí je rozvoj a zlepšování fyzické zdatnosti dětí.
Zaměření tohoto integrovaného bloku je rozvíjet znalosti dětí týkajícich se přírody, jednotlivých ročních období, znalosti stromů a květin,ovoce, zeleniny, domácích i volně žijících zvířat a jejich mláďat,celkové ochrany přírodního bohatství. Vychovávat děti k ekologickému chování.
Tento blok jsme zařadili z důvodu ochrany zdraví,v něm máme za úkol vést děti ke správnému chování na silnici, ale i v přírodě,předcházet nebezpečným situacím, učit děti správné reakci v dané situaci.
Ředitelka MŠ: Mgr. Alena RUBICKÁ
Zástupkyně ředitelky: Vladimíra PÉTEROVÁ
Třída Jahůdky: p. učitelky Dagmar HEŘMANOVÁ a Zuzana HELTOVÁ, asistentka pedagoga Irina FUKOVÁ
Třída Berušky: p. učitelky Alena NĚMCOVÁ a Bc. Michaela ČÍŽKOVÁ
Třída Hvězdičky: p. učitelky Vladimíra PÉTEROVÁ a Martina SCHUSTEROVÁ
Třída Sluníčka: p. učitelka Mgr. Alena RUBICKÁ a pan učitel Bc. Michal VESELOVSKÝ
Školní jídelna
Iveta FLEISNEROVÁ - vedoucí kuchařka
Jiřina FELIXOVÁ - kuchařka
Pavla HÄRINGOVÁ - vedoucí ŠJ
Provozní pracovníci
Ivana NOVOTNÁ, Romana PÉTEROVÁ
Podpora škol formou projektu zjednodušeného vykazování - šablony pro MŠ a ZŠ, je spolufinancován EU. Projekt je zaměřen na kombinaci následujících témat: osobnostně profesní rozvoj pedagogů, společné vzdělávání dětí a žáků, usnadnění přechodu dětí z MŠ do ZŠ, podpora extrakurikulárních aktivit, spolupráce s rodiči dětí a žáků. Více informací: Šablony I., Šablony II., Šablony III., Šablony I. - OP JAK.
Předškoláci 1x měsíčně navštěvují vyučování v 1.třídě ZŠ JIH
Projekt spolupráce ZŠ-MŠ - Ve škole nanečisto
Úkol projektu: navázat kamarádství, pomoc mladším kamarádům, nové vztahy, seznámení se školním prostředím, odbourání pocitu nejistoty z neznámého prostředí.